Presentation av Förskolan Isjakten
På Isjaktens förskola finns två
avdelningar, Knyttet (yngre barn) och Filuren (äldre barn). För att få en
likvärdighet i verksamheten och att barnen ska få ta del av alla pedagogers
kompetenser skiftar pedagogerna plats mellan avdelningarna med jämna mellanrum.
Detta sker enligt ett rotationsschema.
Förskolan arbetar projektinriktat och har en helhetssyn på barnets lärande och ser alla situationer under dagen som lärande. Vi främjar mindre MÖTEN i leken, kreativiteten och det lustfyllda lärandet hos varje barn och utformar en INBJUDANDE verksamhet tillsammans med barnen utifrån deras OLIKHETER, behov och intressen.
Vi arbetar för att utveckla vårt projektinriktade arbetssätt med pedagogisk dokumentation som verktyg och förhållningssätt. Vår strävan är att genom pedagogisk dokumentation synliggöra barns lärande och utveckla vår verksamhets pedagogiska process.
Vår vision
Vår barnsyn och bärande tankar skapar vi i MÖTET med varandra - att genom relationsskapande stärka barnets självkänsla, självtillit och självförtroende. Vi strävar efter att MÖTAS i mindre grupper, där vi är närvarande och medforskande pedagoger.
Vi utvecklar en INBJUDANDE lärmiljö där barnet självständigt kan utforska. Vi strävar efter att skapa och utveckla inkluderande lärmiljöer som främjar OLIKHETER och mötesplatser som bjuder in till samspel och kommunikation.
Varmt välkomna till förskolan Isjakten!
Vårt arbetssätt
Förskolan arbetar projektinriktat och har en helhetssyn på barnets lärande och ser alla situationer under dagen som lärande. Vi främjar mindre MÖTEN i leken, kreativiteten och det lustfyllda lärandet hos varje barn och utformar en INBJUDANDE verksamhet tillsammans med barnen utifrån deras OLIKHETER, behov och intressen.
Vi arbetar för att utveckla vårt projektinriktade arbetssätt med pedagogisk dokumentation som verktyg och förhållningssätt. Vår strävan är att genom pedagogisk dokumentation synliggöra barns lärande och utveckla vår verksamhets pedagogiska process.
Vår vision
Vår barnsyn och bärande tankar skapar vi i MÖTET med varandra - att genom relationsskapande stärka barnets självkänsla, självtillit och självförtroende. Vi strävar efter att MÖTAS i mindre grupper, där vi är närvarande och medforskande pedagoger.
Vi utvecklar en INBJUDANDE lärmiljö där barnet självständigt kan utforska. Vi strävar efter att skapa och utveckla inkluderande lärmiljöer som främjar OLIKHETER och mötesplatser som bjuder in till samspel och kommunikation.
Varmt välkomna till förskolan Isjakten!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar